Rabu, 11 Mei 2011

Jemput-jemput udang lada hitam

Salam..
Hari ni aku bekpes simple je..sejak2 hubby xde kat umah ni mood memasak pg2 itu mcm dh hilang.ye lah,ank2 klu hari bersekolah asik terkejar2 masa nk gi sekolah..jadi aku pun masak yg simple2 je lah..boleh tima x alasan ni..:P

jom layan bekpes aku hari ini.;-

rasa lada hitam membuatkan jemput-jemput ini jadi xmuak..

ni lah bekpesnya,klu kat tempat lain nama cenkodok,kat tempat aku dipanggil jemput-jemput..

resepinya simple je..:

Jemput-Jemput Udang Lada Hitam

Bahan-bahan

350 gandum
10 ekor udang-dibuang kulit dan dipotong kecil2
air suam-bergantung pada citarasa masing,klu nk lembik adunannya cair skit.
sedkit butter-dibancuh bersama air suam
segengam ikan bilis.
sebelah bwg besr-dipotong dadu
sayur-dipotong kecil2
sedikit garam halus
lada hitam aji-shio

Caranya
campurkan semua bahan2 diatas..anggar adunan cair @ pekat..saya suka jemput-jemput yg lembik.
Panaskan myk..gunakan sudu untuk menceduk adunan ke dalm kuali..biar perang.Dah siap..!hehe..
mudah kan ;D
Like ? Please drop your comment here ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan