Selasa, 3 Mei 2011

Donut kentang fatmah lagi!.

salam
Hari ini,mak buyung kat umah aku request nk mkn donut..aku trylah buh adunan dlm BM aku yg nazak tu kan,kot2 elok blk.,tp uhuhu..terharu jek..ni bukan ayat nk godek laki eh,harap2 dia baca lepas ni..hahaha

Baru ni aku dh beli mauripan ntah dimana aku letak xtawlah,ni terpaksa plk suruh ank sulong aku pergi beli,di belinya bukan jenama mauripan tp yg dh packing kecik2 Rm1 tu kat kedai roti seberang jalan umah aku tu..
aku pun test lah perhidupkan yeast tu kan..tut2 xberbuih pun.aku pun pasrah jgk buat donut ni sbb mak buyung dh stengah muncung..kebetulan ada 1/2 lg baki mauripan yg aku guna ada,aku campur dgn yeast yg sulong belikan td dan aku lebihkan sukatan menjadi 15g..hehe

ni hasilnya:-

memang puas hati..aku gentel beso gedebak gitu..ni mak buyung yg tolong gorengkan.




















Resepi dh aku buh dlm N3 sebelumnya..Di sini
klu korang yg kat luar sana tu masih peram lagi resepi dlm noted masing2kan,rugi..sebab donut rasanya memang sgt,sgt.sangat sedap.Uli pun xle lama sgt..

betul2 puas hati.rase memang dh sedia maklum,sedap lazat dan gebus disukai ramai.hehe
mak buyung mkn smbil tersenyum,adalh tu dlm kepala dia nk fikir sruh aku msk apalaks esok kan?kan?kan?

Like ? Please drop your comment here ♥

2 ulasan:

  1. Salam Kha...

    Melayan hajat mak buyung la ni...mcm2 dugaan nak buat donut ni eek...sib baik jadi jugak...kalau tak ada yang gigit2 jari lak nanti...he he :)
    Lamanya kak cek tak wat donut....

    BalasPadam
  2. Assallamualaikum Kha..
    Orang di sini nk tempah donut dr org di sana boleh tak??hehehee..

    BalasPadam